ابهامات صحنه هلاکت محسن فخری زاده

از همون روز اولی که خبر به درک واصل شدن فخری زاده منتشر شد چند نکته برام مجهول بود و منتظر بودم تا اطلاعات تکمیلی بیرون بیاد و به اصطلاح “روشن” شم که با گذشت زمان متاسفانه مجهولاتم بیشتر شد! برای همین این چند نکته رو اینجا مینویسم تا ببینم نظر دوستان چیه:

-نیسان پر از چوب
گفته میشه که در مرحله ای از این عملیات یک نیستان پر از چوب منفجر شده (قبل یا بعد از تیر اندازی که فعلا مساله من نیست). چرا تو هیچ تصویر یا فیلمی از صحنه حادثه (به جز همین کمی چوب تصویر اصلی نوشته/بالا) تکه چوبی دیده نمیشه؟ اگر نیسان حامل چوب منفجر شده باشه آیا نباید قطعات چوب به اطراف پراکنده بشه؟

-تیم ترور کننده کجا بوده؟
در چند ویدئو گفته میشه قطعات نیسان منفجر شده تا فاصله ۵۰۰ متری پرتاب شده و یک دکل برق هم آسیب دیده (در یک ویدئو هم گفته میشه انفجار به حدی قوی بوده که ترانس فشار قوی از بالای دکل پایین افتاده). با این حساب باید یک بمب نسبتا قوی در نیسان بوده باشه. در این حالت اگر شما جای تیم عمل کنه باشید و بدونید که یک بمب با چنین قدرتی قراره منفجر بشه اونور خیابون تو ماشین یا نزدیک موتور سیکلت پناه میگیری؟ فکر نمیکنی ترکش انفجار به خودت هم اصابت کنه؟ اگر هم تیم ترور در فاصله چند صد متری پنهان شده باشند چطور این فاصله چند صد متری رو طی کردند و خودشون رو قبل از اتوموبیل تیم حفاظت به ماشین فخری زاده رسوندند؟ در ضمن تیم ترور با خودشون معمولا “دوشکا” حمل نمیکنن و از اسلحه های نسبتا کوچک و جمع و جور استفاده میکنند. در صورت استفاده از اسلحه های نسبتا جمع و جور و کوچک با قدرت تخریبی محدود گلوله ای که به گلگیر عقب اصابت کرده نمیتونه از فاصله دور شلیک شده باشه و چنین سوراخی ایجاد کرده باشه. این شلیک قطعا از فاصله نزدیک بوده.

-تیم ترور کننده کجا غیبش زده؟
نمیدونم شما چه فکر میکنید ولی هضم اینکه یک تیم ۱۲ نفره ترور با یک ماشین یا چند دستگاه موتور سیکلت در مناطق حساس نظامی نزدیک پایتخت یک عملیات ترور با این وسعت انجام بدند و بعد هم به قول مش قاسم “یهو دود بشن برن هوا” برای من کمی ثقیله. فراموش نکنید که دستگاه امنیتی رژیم از همون اول انقلاب ۵۷ با ترور های خیابانی (فرقان, مجاهدین و..) دست به گریبان بوده و حداقل در این یک مورد با تجربه است. حادثه هم مثل فیلم گوزنها در جنوب تهران اتفاق نیوفتاده که ۱۲ نفر بتونن از پشت بوم و کوچه پس کوچه فرار کنن. تو جاده های خارج از شهر شما کافیه فورا چند مسیر بین شهری رو ببندید و اجازه ندید هیچ انسانی بدون بازرسی رد بشه!

-شلیک توسط مسلسل خودکار از داخل نیسان
اینکه دیگه از مسخره همون اونور تره. اگر به تصاویر دقت کنید هم از جلو به شیشه ماشین تیر خورده و هم از پهلو به شیشه کوچک عقب و گلگیر عقب سمت راننده. این امکان پذیر نیست مگر اینکه مسلسل علاوه بر خودکار بودن “پا” هم داشته باشه! در ضمن اگر فخری زاده اونجور که گفته میشه از ماشین پیاده شده باشه چه لزومی بوده اصلا به شیشه جلو شلیک بشه؟ معمولا این کار رو موقعی میکنید که راننده پشت فرمان باشه و تیم عمل کننده به اون شلیک میکنه.

-جهت حرکت تیر پشت شیشه کوچک عقب
این تیر به نظر میاد که از داخل ماشین شلیک شده (و احتمالا هم ۲ تیر پیاپی بوده). اگر از بیرون به سمت ماشین شلیک شده باشه باید لبه ها به سمت داخل خم شوند:

-خوردگی گلگیر عقب
در تصویر بالا چرا گلگیر و در عقب خوردگی دارد؟ ماشین معاون وزیر و پدر بمب اتمی ایران تصادفی بوده؟

-آیا فخری زاده خودش پشت رل بوده؟
یکی از نکات جالب این اتومبیل اینه که تنها دو شیشه پشت “تار” هستند که معمولا فرد مورد محافظت باید اونجا باشه. شیشه سمت راننده هم ظاهرا در اثر تیر اندازی نشکسته بلکه پایین بوده (این در هوای سرد آذر ماه عجیب نیست؟). گذشته از اینها شما کدوم مسوول تازه به دوران رسیده رده هفتم نظام نکبت رو تا حال دیدید که خودش پشت رل بشینه؟

-مصاحبه با همسر فخری زاده
فیلم مصاحبه همسر فخری زاده هم از ۲ نظر جالبه. اولا اینکه بر خلاف رویه معمول خبرنگار/بازجو های سیمای ج/ا/ هیچ سوالی در مورد صحنه ترور و اینکه چند نفر بودند و داستان چی بود و چی شد پرسیده نمیشه! دوما به صورت واضح یکی از پشت دوربین داره حرف تو دهن همسر فخری زاده میزاره؟!

اینرو اضافه کنم که من شدیدا نگرانم که “انتقام سخت” اینبار گریبان احمد رضا جلالی رو بگیره و ایشون رو سریع و پر سر و صدا اعدام کنند تا این گندی که بالا آمده رو بپوشانند. بعد هم که همه میدونیم چی پیش میاد … هشتگ و….

به اشتراک بگذارید:

31 thoughts on “ابهامات صحنه هلاکت محسن فخری زاده

  • 2020-12-02 در t 12:35
    پیوند یکتا

    معمولا محافظان توی دو سه ماشین در جلو و عقب ماشین اصلی حرکت می کنند.
    معمولا یک ماشین نیم کیلومتر الی یک کیلومتر از جلوتر حرکت می کند تا از هرگونه خطر آگاه شود.
    تکلیف هیچ کدام از اتومبیل های محافظین روشن نیست.
    اما اگر به شدت انفجار رخ داده دقت کنید و مخصوصا خون پخش شده روی آسفالت که به املت شباهت دارد دقت کنید این احتمال قوی تر میشود که تیراندازی با اسلحه معمولی فرع قضیه است و اهمیتی ندارد بلکه احتمالا مثل هدف قرارگرفتن توسط یک پهپاد یا چیزی شبیه آن بوده
    بنابراین بنظر میرسد حمله هوایی بوده تا زمینی
    الله اعلم

  • 2020-12-02 در t 14:57
    پیوند یکتا

    ضمنا من احتمال میدهم فخری زاده با دیدن اولین انفجار (اصابت اولین موشک شلیک شده از سوی پرنده ناشناس) از ماشین بیرون آمده تا فرار کند و مثل قاسم سلیمانی کتلت نشود اما موشک دوم او را روی آسفالت خیابان املت کرد.
    بهمین دلیل است که همسرش در ماشین باقی مانده بود و سالم ماند.

    • 2020-12-02 در t 18:09
      پیوند یکتا

      ملا جان، اینها طنز است؟! موشک کجا بود؟ اگر میخواستند موشک بزنند که همان اول خودروی خودش را میزدند، وانت را با موشک بزنند که بعد خودرو متوقف بشود که بعد چه بشود؟

      اگر اینجوری شروع کنید کسی رغبت نمیکند وقت بگذارد و یک مقاله جدی بنویسد…

    • 2020-12-03 در t 02:16
      پیوند یکتا

      اشکال اینه که ماشین هم به نظر پارک شده میاد. شما اگر بهتون شلیک بشه و یا حتا بمب جلوتون منفجر بشه چه جوری میتونید ماشین رو به این قشنگی کنار خیابون پارک کنید؟ امروز مجتبا واحدی هم یک تئوری جالبی مطرح کرد. تو کامنت پایین که که لینک یو تیوب هست “قضیه جنسی هسته ای شده” آمده.

      • 2020-12-03 در t 02:37
        پیوند یکتا

        این که زیادی تمیز متوقف شده یکی از ابهامات است. می‌توانند سیستم الکترونیک ماشین را مختل کرده باشند، در این صورت راننده فکر میکند که نقص فنی دارد و میزند کنار.

      • 2020-12-03 در t 02:51
        پیوند یکتا

        من مجتبی واحدی را آدم صادقی میدانم ، ولی «جالب » بودن تئوری که ملاک نیست. همزمان یک عده هم دارند سعی میکنند همه چیز را سانتی متری محاسبه کنند.
        ولی من هم نسبتا مطمین هستم که فخری زاده خودش رانندگی می‌کرده و فوقش یک نفر بغل دستش نشسته بوده است.

  • 2020-12-02 در t 18:30
    پیوند یکتا

    شیخنا، ظاهرا شما باز هم از تکنیک «طرح سوال برای براق کردن» استفاده کرده اید.

    ابهام هم اگر وجود داشته باشد غالب اینها نیستند، این همه تکه های چوب همه جا دیده میشوند، بعد شما به عنوان سوال اول میپرسید چرا چوب دیده نمیشود؟!

    سر فرصت البته «سانتیمتری» به همه چیز خواهیم پرداخت، ولی یک اصل کلی: در اینجور موارد اولین گزارشها (از مردم محلی) مفیدترین ها هستند. دلیلش هم این است که بلافاصله بعدش دو گروه فعال میشوند و انقدر «آشغال میریزند» که اگر چیزی هم روشن باشد تیره شود: گروه اول «ضد اطلاعاتی ها» (هم در رژیم و هم در طرف مقابل) هستند، که اهدافشان مشخص است. گروه دوم هم «افسانه سرایان» هستند، که میدانند مخاطب عام نه از حقیقت، بلکه از هیجان استقبال میکنند و آنها هم بر همین اساس سناریو میبافند.

    در این مورد خاص هم همان اولین گزارشها از همه بیشتر به واقعیت نزدیک است، این را میتوان دقیق مستند کرد. ولی وقتی اولویت نه حقیقت، بلکه هوچیگری است چه فایده ای دارد؟

      • 2020-12-03 در t 02:34
        پیوند یکتا

        تخته، شبیه این جعبه میوه های قدیمی.
        این وانت چوب را فقط برای استتار لازم داشته، چند تن الوار یا تنه درخت که بار نزده بودند.
        به علاوه اگر روی آسفالت دقت کنید انفجار را یک جوری ترتیب داده اند که عمده ترکش‌ها به سمت وسط جاده بروند.

        • 2020-12-03 در t 04:07
          پیوند یکتا

          من هم در بلاگ همین رو گفتم. به جز همون تصویر اصلی مطلب که چند تکه چوب دیده میشه من جای دیگری هیچ چوبی نمیبینم. آیا منطقی نیست که بیشترین تعداد تکه چوبها نزدیک نیسان افتاده باشند؟ تصویر نیسان یکی از واضح ترین تصویر ها است. شما آنجا چوبی میبینید؟ دقت کنید میگویند قطعات نیسان تا ۵۰۰ متری پرتاب شده.

          • 2020-12-03 در t 06:02
            پیوند یکتا

            نه، منطقی نیست. منطقی این است که تمام قطعات فیکس نشده (بر حسب جرمشان و سایر پارامترها) بر اثر انفجار یک منحنی طی کنند و در فواصل متفاوت فرود آیند. همین اتفاق هم افتاده. خورده چوبها را هم من کنار وانت و در جهت موج اصلی به اندازه کافی میبینم، تمام آسفالت پوشانده شده:

  • 2020-12-02 در t 19:47
    پیوند یکتا

    چه گلوله، چه موشک، چه پهباد، چه تیر غیب، چه پاسدار خودی ضد ایرانی، چه ناخودی بهتر از صد تا پاسدار خودی از کثافت متحرک املت درست کرد. پس دستش درد نکند چون یک تکه فاضل آب بد بو را به جهنم فرستاد، جایی که به آن تعلق داشت و خیلی وقت پیش باید می رفت..
    این کار درست این همه توضیح و تفسیر ندارد درست مثل آن اطلاعاتی یا پاسداری که کوسه را تو استخر خفه کرد، باز دستش درد نکند چون مثل این بار یک تکه عفونت و قطعه فاضل آبی کثیف را به جهنم فرستاد. دیگر جزئیاتش مهم نیست چگونه اینکار را کرد. مهم اینست که کوسه و این بابا الان تو جهنمند نه تو ایران. تمام شد و رفت.

    • 2020-12-03 در t 02:49
      پیوند یکتا

      مساله مهمتر اینه که نتیجه این ترور چه خواهد بود. این چند نتیجه احتمالی: مجتبی دستور داده که نهادهای امنیتی آسیب شناسی و بازسازی بشه. این حداقل در کوتاه مدت یک بلبشوی اساسی در تمام دستگاه های اطلاعاتی-امنیتی نظام خواهد بود. اینکه شما بخواهی یک مدیر امنیتی رو جابجا کنی اونهم در ساختاری که به فساد ساختاری آلوده شده (و بیشتر شبیه باند مافیایی هست تا یک دستگاه امنیتی) کار ساده ای نیست و حتا میتونه به درگیری های خونین درون نهاد های امنیتی منجر بشه. اینهم که مجتبی خودش تو این قضیه دخالت کرده اولا جایگاه مجتبی رو میرسونه و دوما اینه از حالا به بعد باید مجتبی رو رسما به عنوان فرد اول اطلاعاتی مملکت (و به عبارتی رهبر آینده) بدونیم. مساله بعدی هم اینه که به فرض اینکه اسرائیل این کار رو کرده باشه, آیا ترور فخری زاده اول قضیه است؟ وسط داستانه؟ یا پایان ماجرا؟ اگر ماجرا ادامه داره, “سورپرایز” بعدی چه خواهد بود؟ از همه مهمتر: چه جوری میشه در جهت براندازی (که مساله اصلی است) از چنین وقایعی استفاده کرد. بی تعارف بگم به نظر من این گونه حوادث از یک جنبه هم موجب حواس پرتی اپوزیسیون از وظیفه اصلی اش که سرنگونی این نظام هست میشه. 

      • 2020-12-03 در t 02:56
        پیوند یکتا

        مهمترین نتیجه میتواند این باشد که مصمم‌تر به سمت بمب بروند. خیلی هم عالی، حتی اگر موفق شوند. آنهایی که از جنگ بزرگ فرار میکنند بمب اتمی آخوندی را قورت بدهند!

        • 2020-12-03 در t 04:18
          پیوند یکتا

          من “تقریبا” مطمئن بودم, و با کشتن فخری زاده “کامل” مطمئن شدم ج/ا/ هیچ گاه بمب اتم نخواهد ساخت, چون در آنصورت با یک بازیگر خیلی جدی (اسرائیل) طرف است. شاید خامنه ای چنین توهم و آرزویی داشته باشد ولی فکر میکنم حتا خود دست اندر کاران پروژه اتمی هم به این واقف هستند و این پروژه را برای بچاپ بچاپ از بودجه به پیش میبرند. همین خانواده فخری زاده را نگاه کنید که از قبل همین پروژه چه هلدینگی به راه انداخته بود. بقیه هم مثل همین خانواده هستند فقط “راس” خانواده هنوز ترور نشده که گند کارهایشان بالا بیاید. جدا از اینها ترور فخری زاده به اینصورت پیغامی مشابه کله اسب بریده در تختخواب کارگردان فیلم پدر خوانده داشت!

          • 2020-12-03 در t 05:44
            پیوند یکتا

            پس دعا کنید که رژیم آدمهایی مثل من را نداشته باشد، وگرنه حالا بدتر لج میکنند.
            همین فریدون عباسی یک نمونه است، او که خودش را ترور کردند، بمب در کنارش منفجر شد، می‌بینید که باز هم به هیچ چیز محل نمی‌گذارد. درستش هم همین است.

  • 2020-12-02 در t 21:45
    پیوند یکتا

    خانم ایشان در مصاحبه گفته فکر کردم امام زمان من را نجات داده بعداً فهمیدم راننده کامیون عبوری بوده !!!

  • 2020-12-02 در t 22:26
    پیوند یکتا

    من چند تا از سوالات را میتوانم الان جواب بدهم، با این تذکر که «اصل کاریها» باید بمانند تا به وقتش:

    • این یک خودروی شخصی بوده، ضد گلوله هم نبوده، حتی مقررات راهنمایی و رانندگی ایران را هم رعایت کرده بوده (سه شیشه جلو اجازه ندارند دودی باشند).
    • سوراخ و خوردگی هایی که در قسمت پشت خودرو دیده میشوند ناشی از گلوله هایی هستند که از شیشه جلو وارد شده اند، نه از داخل خودرو.
    • شیشه راننده باز نبوده، بلکه زمانی که آن درب باز شده تیراندازی ادامه داشته و شیشه خرد شده و بیرون خودرو ریخته. در را به هنگام عکسبرداری دوباره بسته اند.
    • 2020-12-03 در t 04:36
      پیوند یکتا

      جسارتا من با این چیزهایی که گفتید مشکل دارم. 
      در مورد خورد شدن شیشه بغل راننده در اثر تیر اندازی: در اینصورت باید کناره های شیشه باقی میماند. به قاب شیشه دقت کنید. کوچکترین اثری از باقیمانده شیشه آنجا نیست.
      در مورد اینکه تیر خارج شده از گلگیر عقب, از شیشه جلو وارد و از گلگیر خارج شده: یک عکس جدید به انتها اضافه کردم. گلوله ای که روی شیشه جلو خورده در نهایت یک سوراخ کوچک ایجاد کرده (اگر اصلا سوراخ کرده باشد) این یک سلاح کالیبر کوچک است. چنین گلوله ای/کالیبری نمیتواند سوراخ به آن بزرگی روی گلگیر عقب (بعد از کاهش سرعت بدنبال عبور از شیشه جلو و احتمالا صندلی راننده) ایجاد کند.

      • 2020-12-03 در t 05:10
        پیوند یکتا

        شیشه های سکوریت اگرمضافا فویل نداشته باشند در اثر ضربه همینجوری پودر میشوند و میریزند (برای خودم پیش آمده). شیشه جلو لمینت است، که اگر سنگ (مثلا از زیر چرخ کامیون) پرتاب شد هم خرد نشوند.

      • 2020-12-03 در t 05:20
        پیوند یکتا

        گلوله وقتی به مانع اول برمیخورد همواره یک سوراخ کوچک ایجاد میکند، ولی بعد از برخورد به مانع مسیرش دچار نوسان میشود، برای همین هم جراحت خروجی گلوله معمولا به مراتب بزرگتر از سوراخ ورودش است. معلوم است بیرون ریختن مغز کسی را جلوی چشمتان ندیده اید…

      • 2020-12-03 در t 05:28
        پیوند یکتا

        یک مشکل این جور سوال و جوابها نوعی «ناهمزمانی» است. من الان با یک عده دیگر داریم سر درجه و سانتیمتر ورود و خروج تک تک گلوله ها بحث میکنیم (سه بعدی هم شبیه سازی شده)، بعدش باید اینجا دوباره به قدم اول برگردم. باز شما حداقل سوالاتتان مربوط به صحنه است، یک عده دیگر چشمشان را هم میبندند و صحنه را دلخواه خودشان تجسم میکنند!

        • 2020-12-03 در t 06:28
          پیوند یکتا

          مونتی جان,
          دست شما درد نکنه که دارید روی سانتیمتر و میلیمتر ورود و خروج گلوله شبیه سازی میکنید ولی از من انتظار نداشته باشید شک های خودم رو مطرح نکنم. من اصلا با “بیگ پیکچر” این ماجرا مشکل دارم. الان هم دارم قسمت دوم شکیات خودم رو مینویسم و به زودی منتشر میکنم. ولی جسارتا تا همینجا بگم که هنوز نتونستید من رو قانع بکنید. حالا تو نوشته بعدی بیشتر توضیح میدم. 

          • 2020-12-03 در t 06:45
            پیوند یکتا

            شک و سوال که مهمترین خصلت یک پژوهشگر است. جوابها هم اگر اشتباه دارند من خودم علاقه دارم که بدانم دقیقا چه اشتباهی.
            منتهی یک پیش شرط این است که آدم خودش «قضاوت» نداشته باشد، هر چیزی که شواهد نشان میدهد همان را مبنا قرار دهد. مثلا در این مورد خود من (وهمه بچه هایی که واردتر از من در کار اسلحه هستند) فکر میکردیم که از پهلو سمت عقب هم به ماشین شلیک شده. تا اینکه یکی از سپاهی ها از ایران یک عکس واضحتر گذاشت. همه ما هم بدون جدل در ظرف چند ثانیه نظرمان را عوض کردیم.

  • 2020-12-03 در t 18:11
    پیوند یکتا

    ما منتظر ابهامات بعدی هستیم.
    جانور بعدی کیست؟

  • 2020-12-03 در t 21:51
    پیوند یکتا

    من فهمیدم ولی نمی گویم.
    تا بقیه داعشیعه های تروریست هم نابود شوند.

  • 2020-12-04 در t 03:46
    پیوند یکتا

    اجازه بدید که من هم چند تا نکته‌ای که به ذهنم می‌رسه رو بگم:

    اول اینکه اون گلوله‌ای که شیخ عزیز میگه که از داخل شلیک شده، به احتمال خیلی خیلی زیاد همون گلوله‌ایه که از بیرون شلیک شده و از شیشه‌ی جلو وارد خودرو شده و بدنه رو سوراخ کرده و از خودرو خارج شده. اما یه نکته‌ی خیلی مهم اینه که گلوله‌ای که به وسط شیشه‌ی جلو خورده (که احتمالاً ۲ تا گلوله هم بوده که پشت سر هم شلیک شده)، از وسط شیشه‌ی عقب خارج نشده، چون شیشه‌ی عقب کاملاً سالمه. صندلی‌های جلو و سقف هم کاملاً سالمه. یعنی گلوله از ارتفاعی حداقل ۴۰ یا ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از کاپوتِ جلوی خودرو و با زاویه به سمت راننده شلیک شده. یعنی موقعی که به سمت خودرو شلیک شده، خودرو اصلاً پارک نبوده و وسط جاده در حال حرکت بوده و احتمالاً تعقیب و گریز محدودی صورت گرفته. یعنی احتمال داره که خودرویی جلوی خودروی فخری‌زاده قرار گرفته باشه و فردی از پنجره‌ی خودروی جلو خارج شده و به عقب به سمت خودروی فخری‌زاده با دقت شلیک کرده که گلوله یا به فخری‌زاده خورده و یا از شیشه‌ی لچکی عقب یا از بدنه خارج شده. پس گلوله‌ای که به وسط شیشه‌ی جلو خورده، از ارتفاعی بالاتر از سوراخ شیشه‌ی جلو و با حداقل ۳۰ تا ۵۰ درجه زاویه به سمت راننده شلیک شده. خودروی فخری‌زاده هم پارک نبوده و بعداً کنار جاده پارک شده تا جاده باز بشه. در واقع صحنه‌ای که شما می‌بینید، صحنه‌ی ناب و دست‌نخورده‌ی حمله نیست و خودرو هم بعداً به کنار جاده هدایت شده. ضمناً اگر تو بعضی از تصاویری که از جاده منتشر شده نگاه کنید، ردهایی شبیه به رد ترمز دیده میشه که به طرفین جاده هم منحرف شده. خوردگی گلگیر عقب هم نشون میده که خودرو در حال تعقیب و گریز بوده و به مانعی هم برخورد کرده که احتمالاً خودروی مهاجمین بوده که قصد داشته از سمت چپ به خودروی فخری‌زاده نزدیک بشه یا ازش سبقت بگیره. هیچ محافظی هم در کار نبوده. زن و بچه‌های فخری‌زاده هم همراهش نبودن و کس دیگه‌ای همراهش بوده که معلوم نیست آیا کشته شده و جمهوری تروریستی اسلامی نمی‌خواد هویتش افشا بشه یا اینکه جزء نفوذی‌ها بوده و فرار کرده. اینکه جمهوری تروریستی اسلامی میگه که هیچ مهاجمی تو صحنه حضور نداشته، برای اینه که خودشون هم می‌دونن که احتمال اینکه بتونن مهاجمین رو شناسایی و بازداشت کنن نزدیک به صفره و می‌خوان اینجوری وجهه‌ی خودشون رو خراب نکنن.

    چوب هم تو جاده فراوونه. تو تصویر اصلی این مطلب (بالای تیتر) تکه الوارهای بزرگ و نیمه‌سوخته همه‌جا مشخصه. روی زمین هم پر از خورده‌های چوبه.

    تیربار اتوماتیک هم دروغ محضه. حتی اگر تیربار اتوماتیکی هم وجود داشته باشه، حتماً لازمه که مهاجمینی توی صحنه حضور داشته باشن تا هم خودرو رو منفجر کنن و هم تیربار رو هدایت کنن. چون بچه که قرار نیست بترسونن. می‌خوان یه مهره‌ی نظامی و حکومتی رو در کمترین زمان ممکن پاکسازی کنن. در مجموع ۵ یا ۶ تا گلوله از طریق شیشه‌ی جلو وارد خودرو شده که دقیقاً مشخصه که به صورت تک‌تیر و با دقت خیلی زیاد شلیک شدن. کسی که شلیک کرده، کاملاً آموزش‌دیده و ماهر بوده.

    • 2020-12-05 در t 00:23
      پیوند یکتا

      من فعلا فقط بگویم با کدام قسمتش موافق نیستم (یعنی با عمده بقیه اش موافقم): اینکه خودرو بعدا پارک شده. در مورد بعضی جنبه ها هنوز نمیخواهم نظری بدهم، چون باید کنارش اثباتش را هم بنویسم. تقریبا هر بار که در زندگی من چیزی را بدون اثبات قطعی صحیح فرض کردم (که به ندرت پیش آمده) بعدا پشیمان شدم. چون زیاد پیش نیامده هنوز حساسیت دارم ؛)

  • 2020-12-04 در t 12:34
    پیوند یکتا

    خانم پریسا در رادیو پارس اسرائیل گفتند اگر بگفته شمخانی و یکی دیگه، نیروهای امنیتی حدس می زدند که ممکن است فخری زاده در همان محل ترور شود، چرا به آنمرحوم نگفته بودند که از آن محل رد نشود ⁉️🤪🙃

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.