تظاهرات
محاصره و تهدید پزشک نیشکر هفتتپه درپی حمایت از اعتصاب کارگران
دکتر یاسر رحمانیراد روز پنجشنبه در اینستاگرام نوشته بود: «به شرکت نیشکر هفتتپه آمده امدهام. زیر باد کولر گازی لم دادهام و کمر خم شدهی این سنگهای تیپاه خوردهی رنجور رو معاینه میکنم. کارگران هفتتپه پنجاه روز است در اعتصابند.
پنجمین روز اعتصاب کارگران پروژهای صنعت نفت و انرژی [و گسترش حمایتها از اعتصاب کنندگان]
رادیو زمانه – اعتصاب کارگران پروژهای نفت، گاز و پتروشیمی که از شنبه ۱۱ مرداد آغاز شد و در روزهای بعد به نیروگاههای برق نیز گسترش یافت، چهارشنبه ۱۵ مرداد برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت. خواست عمومی کارگران بهبود
عکاس بازداشت و از «طالبان» حمایت میشود؛ سفارت افغانستان چه میکند؟
ایرانوایر – در پی برگزاری تجمع هواداران گروه «طالبان» در تهران، مقامات جمهوری اسلامی خبر دادند که عکاس این تجمع بازداشت شده است. البته آنها ادعا میکنند که تمامی تجمعکنندگان را هم بازداشت کردهاند اما جزییاتی از این مساله منتشر
اعتصاب سراسری در چند پالایشگاه مهم ایران
رادیو فردا – کارگران فعال در بخشهای مختلف ایران، از جمله نیشکر هفتتپه، صنعت نفت و گاز روز شنبه ۱۱ مرداد دست به تجمع و اعتصاب زدند. این اعتصابات در جنوب ایران و پالایشگاههای آبادان، پارسیان، قشم، پتروشیمی لامرد و
دولت الکاظمی به خانواده ۵۶۰ مقتول تظاهرات سال گذشته عراق غرامت میدهد
Reuters: نخست وزیر جدید, مصطفی الکاظمی, متعهد شده است که در مورد کشته ها و حبس صدها نفر از معترضین در ناآرامی هایی که دولت گذشته اتفاق افتاده، تحقیق کند. تعداد کشته ها (۵۶۰ نفر) که توسط دولت اعلام شده
همه چیز در گرو اراده سرکوب است، رضا بیدرانی
جمهوری ایرانی– دکتر حسین بشیریه، استاد برجسته علوم سیاسی، در بحث از فروپاشی نظامهای سیاسی، به هشت عامل اساسی اشاره میکند که چهار عامل به “جامعه” مرتبط است (نارضایتی، ایدئولوژی، سازماندهی، رهبری) و چهار عامل به خود نظام سیاسی (بحران
چند نکته از تظاهرات بهبهان
۱- رژیم کاملا آماده است که اینترنت را قطع, و مانند آبان ۹۸ با شدت هر چه تمامتر کشتار کرده و در مدتی کوتاه هر تظاهراتی را “جمع” کند. بعد از وصل اینترنت هم مسلما اخبار “بیات” شده تاثیر کمتری
اعتراضات در بهبهان
امروز مردم بهبهان به خیابان آمده اند. مطمئن باشید این قصه سر دراز دارد. آخوندها عاجز از اداره این کشور بحران زده هستند. آنها دارند از این ستون به آن ستون روزگار می گذرانند تا شاید با رفتن ترامپ، برایشان فرجی ایجاد شود.
